3.07.2006

Vitrine sur le monde du jeu vidéo

Une gracieuseté de David


Vu que je suis pas mal juste dans le boulot ces temps-ci.

On a changé de version du programme que j'utilise a tous les jours récemment, y'a plein de nouveaux pitons et des patentes a gosses que je connais pas. Je me tape les fichiers d'aide depuis ce matin:

In 3ds Max 8, the Unwrap UVW modifier has been substantially modified to provide enhanced workflow and new features. Improvements include:

· Pelt mapping is useful for mapping organic models such as characters and creatures. This feature gives you a special editor with a virtual stretcher and springs that let you easily “pull” a complex UVW map flat. The result more closely approximates the actual shape of the object than other mapping methods, making it easier to create convincing texture maps.

· The editor's Relax function has been enhanced to make it easier to remove distortion and overlapping faces.

· The editor now has a built-in, background checker texture, optionally viewable on the object in the viewports, to aid in correcting distorted mapping coordinates.

Je me surprends presque de comprendre tout ça... Après ça, le monde se demande pourquoi j'aime pas expliquer en quoi consiste mon boulot.

David.